znak oddílu  | AKTUÁLNĚ |  AKCE |  KALENDÁŘ |  ROK 2005 |  ROK 2004 |  ROK 2003 |  ROK 2002 |  ROK 2001 |

Pěší výlet na hrad LITICE
neděle 24. dubna 2005

odkazy k akci - | ÚVOD | AUTOMAT | FOTO | MAPKA |

Zde spustíš automatické prohlížení fotek

V sobotu se scházíme na nádraží ČD Slezské předměstí. Celkem nás je zde 12 členů. Nastupujeme do vlaku, který nás dováží až do Žamberka. Z nádraží vyrážíme po žlutě značené značce k rozhledně Rozálka nad Žamberkem. Ovšem máme smůlu. Rozhledna je totiž zavřená a tak odpočíváme a svačíme. Štěpán se s Piškotovou pomocí snaží vylézt na strom, ale moc se mu to nedaří. Po chvilce to Štěpán vzdává. My všichni si bereme své věci a scházíme do Žamberka. Zde přicházíme na modře značenou cestu. Ta vede kolem zdejšího muzea a dále po pravé straně míjíme rodný dům Prokopa Diviše. Díváme se na bleskosvod, který Diviš vynalezl. Pokračujeme dále za město a to nám svítí pěkně sluníčko a začíná nám být teplo. Postupně se svlékáme jak hadi z kůže. Došlo i na trička. Kousek před Bohousovou zastavujeme na další svačinu. Po svačině, Míra vytahuje fotbalový míč a hrajeme báčko. Hodina hraní nám rychle utekla. Proto bereme batohy a vyrážíme dál k Liticím. Procházíme Bohousovou a podál kolejí a lesem jdeme do Litic. V Liticích u občerstvení chce většina členů zastavit, ale Míra s Piškotem rozhodli, že zastávka bude až na hradě. Zde kupujeme vstupenky do hradu a čekáme na prohlídku. Asi po třičtvrtě hodině jdeme na prohlídku. Zde se dovídámě něco z minulosti hradu a jeho budoucnosti. Prohlídka končí výstupem na zdejší věž. Je vidět do okolí hradu, ale za kopce vidět není. Je to tím, že hrad není na nejvyšším kopci. Okolní jsou bohužel vyšší, ale i přes to je výhled dobrý. Scházíme z věže a jdeme dolů do podhradí se občerstvit. Zde si kupujeme nanuky. Také zde mají automat na žvýkačky a jiné blbůstky. Tak se nám naše mince postupně přesouvají do automatu a my mlsáme. Po hodině odpočinku jdeme raději čekat na zdejší nádražína vlak. Vlak přijíždí před 17 hodinou. My nastupujeme a s jedním přestupem jedeme domů do Hradce Králové.
     V nohách máme 15 kilometrů za pěkného slunečného počasí.