znak oddílu  | AKTUÁLNĚ |  AKCE |  KALENDÁŘ |  ROK 2005 |  ROK 2004 |  ROK 2003 |  ROK 2002 |  ROK 2001 |

Setkání s Mikulášem v Dědově
2. - 4. prosince 2005
odkazy k akci - | ÚVOD | AUTOMAT | FOTO |

V pátek 2. prosince se scházíme ve 14:50 hodin na hlavním nádraží a a čekáme příjezdu zpožděného vlaku do Týniště nad Orlicí. Po příjezdu nastupujeme a vydáváme se na cestu. V Týništi přestupujeme a Jana padá vysílením do kolejiště. Zřejmě si přetížila batoh. Po malé chvilce vstává a pokračujeme v přestupu. Nastupujeme do motoráčku, který nás dováží krátce po 17 hodině do Dědova. Vystupujeme do zimní krajiny a vyrážíme k chalupě v Dědově. Asi po 30 minutách jsme na místě. Začínáme se ubytovávat. Roztápíme v kamnech, abychom zde nezmrzli. Chvilku se rozhodujeme, zda budeme spát v místnosti, která je k tomu určená nebo v kuchyni. Vyhrává kuchyň. Proto snášíme matrace do kuchyně. Je nám zde zima a tak dochází opět na bundy. V kamnech nám nechce dřevo hořet tak, jak si představujeme. Zjišťujeme, že je mokré a tak po chvilce hledání Tomáš přináší suché dřevo a vše je zachráněno. Ostatní si mezi tím dávají polévku a čaj pro zahřátí. Večer si krátíme hraním různých her a soutěží o bonbony. Před spaním rozkládáme matrace a uleháme ke spánku. Nejmladší mají výhodu - spí na peci. Ti se tedy mají. Míra drží v noci službu a přikládá do kamen, aby nám nevyhasly a my nezmrzli.
    Sobotní ráno se po 8 hodině probouzíme. Hurá - nezmrzli jsme. Noclehárnu měníme opět na světnici. Následuje snídaně. Mezi tím přijíždí Piškot s Filipem a přiváží všechen zbývající proviant. Někteří vykládajá věci a jiní chystají svačinu na cestu. Vyrážíme do zasněžených Teplických skal. Ve skalách dochází na koulování a pytlování. Někdy ani nepotřebujeme pytle a sjíždíme schody po zadku nebo nohách. Po 15 hodině jsme opět v chaloupce. Zde už je hotová polévka a tak si ji dáváme. Po polévce usedáme k loupání brambor. Dnes nás čekají k jídlu brambory a kuřecí maso s broskvovou omáčkou. Všichni si na jídle pochutnáváme. večer nás nevštěvuje Mikuláš s Čertem. Rozdal nám dárky a my byli spokojeni, že nám Čert nikoho neodnesl do pekla. Po odchodu Mikuláše a Čerta začínáme opět hrát různé hry. Spát jdeme po 23 hodině.
    V neděli ráno nás ostupně budí Piškot a Filip. My tedy vstáváme. Snídáme a odnášíme matrace zpět na svá původní místa. Jdeme si hrát na zasněženou louku za chalupou. Nejdříve hrajeme bludiště a potom se dáváme na uměleckou dráhu. Vytváříme sněhuláky. Nakonec naše díla mají daleko ke sněhulákům. Však můžete posoudit na fotografiích. Po návratu z louky si pochutnáváme na obědě. Ten nám ukuchtil Mirek. Dnes to byla gulášová polévka a zapékané těstoviny. To byúa bašta. Holky po obědě myjí nádobí a nejmladší utírají. Postupně si bylíme věci a uklízíme chalupu. Vše zvládáme rychle a tak máme ještě čas na hry. Po 16 hodině opouštíme chalupu a jdeme na vlak. Ten nás dováží do Týniště a po přestupu jsme brzy doma. Akce se nám povedla. Však posuďte na fotografiích.