znak oddílu  | AKTUÁLNĚ |  AKCE |  ROK 2006 |  ROK 2005 |  ROK 2004 |  ROK 2003 |  ROK 2002 |  ROK 2001 |

Jizerské hory - TANVALD
17. - 19. března 2006
odkazy k akci - | ÚVOD | AUTOMAT | FOTO |

V pátek se scházíme v malém počtu na hlavním nádraží ČD. Nastupujeme do vlaku, který nás veze do Železného Brodu. Zde přestupujeme na místní lokálku, která nás odváží do Tanvaldu. Zde chvilku čekáme na další vláček, který nás odváží na zastávku Tanvald město. Zde vystupujeme a vydáváme se pěšky ke klubovně TOM Zálesáci. Cesta je dlouhá a batohy nám každým krokem těžknou. Jak jsme rádi, když vidíme nafukovací tenisovou halu. To už víme, že klubovna je blizoučko. Přicházíme k domečku - klubovně. Zde nám vedoucí předává klíče od domečku a vysvětluje co a jak. My si vybalujeme věci a večer jdeme na menší procházku. Cestou zjišťujeme, že kousek od domečku jsou běžecké okruhy. Na ty se taky zajisté v sobotu nebo něděli dostaneme. Asi po hodině se vracíme k domečku. Večeříme a hrajeme hry. Samozřejmě musíme také přikládat do kamen, abychom nezmrzli. Kolem 22 hodiny jdeme spát.
    Ráno vstáváme a Mirek roztápí kamna v klubovně. Než se všichni vyhrabeme z pelechů, tau má Mirek hotovou snídani - buchty a čaj. Snídáme a potom se dáváme do přípravy svačin na dnešní den. Někdo maže máslo, jiní kladou sýr a salám. Hotovou svačinu si rozebíráme a dáváme si ji do batůřků. Převlékáme se do věcí na bežky a vyrážíme na běžky. Odcházíme kousek pěšky a po chvilce nasazuje me běžky a vydáváme se k Tanvaldskému Špičáku. Místy se nám jde pěkně a někdy to stojí za prd - smeká se to. Nedaleko vrcholku přijíždíme na silnici a po ní sjíždíme dolů do Albrechtic. Zde svačíme a odpočíváme. Po svačině pokračujeme kolem Mariánské hory k Mariánským boudám. Zde se opět zastavujeme a svačíme a odpočíváme. To už jsme zde v mlze. Tou pokračujeme a Mirek v jednu chvíli zjišťuje, že přesně neví kde jsme. Po příchodu na rozcestí se zjišťujeme od projíždějících kde se nacházíme. Vysvětlují nám, kudy nám vede cesta do Josefova Dolu. Po po Mořské cestě postupně dojíždíme do Josefova Dolu. Zde zjišťujeme, že na silnici je pěkná kaše. Ještě, že nádraží není daleko. Čekáme na vlak, který nás po příjezdu odváží do Tanvaldu. Po návratu do domečku se převlékáme a roztápíme kamna. Dáváme se do vaření večeře. K ní si vaříme gulášovou polévku a bramborovou kaši s kuřecím masem na broskvích. To si pomlaskáváme. Večer hrajeme hry a jde se spát.
    V neděli spíme o něco déle. Po snídanio odcházíme na běžecké okruhy, které jsou hned za domečkem. Zde si každý krouží podle svých sil. Před polednem odcházíme do domečku. Balíme si věci, vaříme oběd. Dnes vaříme hovězí polévku a kuřecí maso na houbách a hrachu s rýží. Po obědě uklízíme domeček a chystáme se na odjezd. Po 15 hodině odcházíme na vlak. Vlakem jedeme s jedním přestupem do Hradce Králové. Zde se rozcházíme a tím nám skončila letošní zimní sezona na běžkách.